Сарафанне радіо як ефективний спосіб реклами
Як і багато людей я скептично ставлюся до будь-якої реклами. Корисні властивості товару штучно перебільшують, а недоліки або особливості спеціально замовчують. Зрозуміло, мета рекламодавця – продати товар, тому він буде його всіляко розхвалювати. Така недобросовісна інформація про продукцію призводить до того, що люди починають ігнорувати рекламу і не вірити ні яким запевненням.
Для мене набагато більше значення має думка про товар або послуги від реальних людей. Саме так я шукаю фахівців, купую велику побутову техніку та електронні гаджети, вибираю торгові бренди харчової промисловості. Подібна реклама відома серед маркетологів під назвою "сарафанне радіо".
Сарафанне радіо: що це таке?
Сарафанне радіо – це відгук реального споживача про товар або послугу. Своєю думкою він ділиться з іншими людьми, попереджаючи їх про недоброякісному товар або, навпаки, радячи гарний і вигідний сервіс. Сарафанне радіо, на думку маркетологів, - це один з видів реклами, її головною відмінністю від звичайних рекламних заходів є незацікавленість споживача. Завдяки цьому факту істотно зростає її значимість. Адже людина не намагається змусити вас щось купити, а ділиться своїм досвідом, рекомендує.
Переваги даного виду реклами
Завдяки сучасним технологіям сарафанне радіо перестало мати місцеві обмеження і, подолавши територіальний фактор, опинилося на сторінках інтернет-спільнот. Якщо мене цікавить інформація по якому-небудь гаджетом, я відкриваю пошуковик і швидко знаходжу відгуки та цілі інтернет-ком'юніті, присвячені даному питанню. У процесі спілкування я отримую більше інформації про товар, дізнаюся про його характеристики, які не вказані в документації, - і все це від реальних користувачів.
При цьому я точно впевнений, що мене не обманюють, оскільки мої співрозмовники не мають від цього особистої вигоди. Важливим чинником є також те, що зі мною поділяться не тільки позитивними відгуками, але і нюансами, а також негативними сторонами продукту. Звичайно, кожен сам для себе визначає мінуси і плюси в товарі, і висловлює свою суб'єктивну думку, проте це не заважає мені приміряти ситуацію на себе і налаштувати під свої потреби і завдання.
Ефективність сарафанного радіо
Маркетологи використовують цю технологію ще з початку 70-х років. Завдяки винятковій довіри, яка формується при спілкуванні, вдається привернути увагу навіть скептично налаштованих користувачів.
Особливу популярність цей метод отримав в мережі. Спеціальні спільноти і блогери, які цікавляться тією чи іншою темою, постійно діляться свої враженням з відвідувачами свого сайту. Компанії-виробники, як правило, безкоштовно надають свою продукцію для тестування і подальшої оцінки. Нюансом цій рекламній технології є той факт, що думку блогера не можна купити (інакше це вже не сарафанне радіо), він захищає свою репутацію, йому довіряють люди, а значить відкликання будуть відображені не тільки позитивні, але і негативні якості товару. Завдяки цьому швидко виявляється низькоякісний товар, а також це стимулює виробників дотримуватися заявлені характеристики не тільки на папері, але і в реальному житті.
Відгуки професійних тестерів для користувачів цінні докладністю, детальними описами і грамотним суб'єктивною думкою. А для виробників дозволяє отримати якісний зворотний зв'язок зі споживачем, який добре знає ринок і чудово орієнтується в товар і його характеристики.